Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

A/B testovanie

A / B testovanie šetrí čas a náklady pri rozhodovaní sa, ktorá varianta je lepšia. Na základe dát je možné sa rozhodnúť, ktorá varianta viac vyhovuje vašej cieľovej skupine a má lepší vplyv na konverznú schopnosť webu. Finálny výsledok nie je ovplyvnený subjektívnym názorom, ale je vybraný na základe štatistických dát.

  • Získajte objektívne podklady pre rozhodovanie sa.
  • Vytvorte vysoko úspešnú webovú prezentáciu.

Zaujala vás táto ponuka?

Objednajte si naše služby

alebo zavolajte na
0911 923 303

Princíp A / B testovanie je veľmi jednoduchý a nie je oproti napríklad užívateľskému testovanie tak náročný na prípravu. Stačí vytvoriť viac variantov stránky a skutočným návštevníkom Vášho webu sa náhodne zobrazuje jedna z navrhnutých variantov.

A / B testovanie sa hodí najmä pre overenie si hypotéz alebo rozhodnutia, ktoré z navrhovaných riešení bude lepšie fungovať. Testuje sa takto napríklad:

  • Layout - rôzne rozloženie prvkov na stránke, dlhá stránka vs. kratšie, priority na stránke, varianty nákupného procesu alebo dôležitých formulárov, konkrétne stránky - napríklad vstupné stránky.
  • Obrázky - použitie rôznych obrázkov (napr. muž vs. Žena), farebnosť, vizuál.
  • Texty - testovanie presvedčivosti, množstva a formy textov.
  • Grafické spracovanie, farby - rôzne farebné varianty stránky, vizuálny priorita prvkov.

Prínos A / B testovanie

  • A / B testovanie umožňuje sledovať, ako môže zmena na webe ovplyvniť správanie užívateľov.
  • A / B testovanie šetrí čas a náklady pri rozhodovaní sa, ktorá varianta je lepšia. Na základe dát je možné sa rozhodnúť, ktorá varianta viac vyhovuje vašu cieľovej skupine a má väčší vplyv na konverzný schopnosť webe. Finálny výsledok nie je ovplyvnený subjektívnym názorom, ale je vybraný na základe štatistických dát (aktivita užívateľov).
  • A / B testovanie je rozhodne lacnejšie metódou, ako overiť efektivitu prvkov a stránok webu oproti užívateľskému testovania alebo zisťovanie v rámci tzv Focus Group.
  • A / B testovanie je možné zacieliť len na časť návštevnosti Vášho webu. Je možné si určiť veľkosť vzorky pre potreby testovania (napríklad každá piata návšteva). Tým je možné zabezpečiť, že overenie hypotézy prebehne na malej vzorke a ak nebude fungovať lepšie, nenarobí príliš veľa škody.

Ako A / B testovanie prebieha

Na úvod nás čaká schôdzka, ktor stanovuje základné pravidlá testovania. Stanovíme si ciele, určíme potrebný čas a sformulujeme hypotézu, ktorú chceme overiť. Vytvoríme dve verzie pre testovanie a pripravíme technickú dokumentáciu pre vášho developera.

Po spustení testu ho priebežne monitorujeme pre prípad, že by bolo nutné do jeho priebehu zasiahnuť. Po ukončení testu vás zoznámime s výsledkami, prípadne pripravíme testovanie ďalšie.

Prečo spolupracovať s H1Slovakia?

  • Využívame najkvalitnejšie nástroje na trhu
  • Sme partnerom Google
  • Naše hodnotenia sa odvíjajú od našich výkonov

Súvisiace služby

Projektový návrh webu

Na základe dlhoročných skúseností vám dokážeme poradiť s celým procesom tvorby nového, prípadne rekonštrukciou súčasného webu.

Testovanie použiteľnosti

Dobrá použiteľnosť webových stránok je podmienkou ich úspešnosti. Vaše stránky otestujeme najmodernejšími metódami a odporučíme vám, ako ich zlepšiť.

Feedbackový formulár

Zaujíma vás, čo si o vašom webe, službách alebo produktoch používatelia myslia? K dispozícii je viac možností ako len klasické ankety.

Obchodná účinnosť webu

Analýza obchodnej účinnosti webu pozerá na webové stránky ako na predajný nástroj a hodnotí ich schopnosť napĺňať obchodné ciele prevádzkovateľa.

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.