Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Analýza návštevnosti a chovanie užívateľov na stránke

Poznajte návštevníkov svojho webu. Vďaka analýze návštevnosti zistíte, kto váš web navštevuje, ako sa po ňom pohybuje a kde narážajú vaši návštevníci na ťažkosti.

  • Odhalíte, kde sa návštevníci na vašom webe dostávajú do ťažkostí
  • Overíte si, či vynakladáte prostriedky efektívne

Pokladáte si otázky typu:

  • Akí návštevníci chodia na naše stránky?
  • Keď už prídu, chovajú sa tak, ako si predstavujeme?
  • Vypláca sa nám investícia do reklamy?
  • Prečo dokončí objednávku iba 15 percent z tých, ktorí si nejaký produkt vybrali?

Máte nasadený merací nástroj, napríklad Google Analytics, ale nedokážete zo štatistík zistiť odpovede na podobné otázky? Pokiaľ je tomu tak, analýza návštevnosti je presne to, čo hľadáte.

Ako probieha práca na analýze:

  1. Skontrolujeme merací nástroj, aby sme si overili, že sa štatistiky merajú tak, ako majú. Chceme, aby sme z nameraných dát získali maximum relevantných informácií. Pokiaľ nájdeme problémy v implementácii, doporučíme vhodné úpravy. Až po zapracovaní zmien môžeme poprípade začať analyzovať.
  2. Ak máte konkrétne požiadavky, nie je problém sa dohodnúť na zmene obsahu tak, aby vám vyhovoval. Výsledný dokument obsahuje ako samotnú analýzu, tak aj v prípade problematických častí návrhy, čo by bolo dobré zlepšiť.
  3. Pokiaľ by ste mali záujem o spoločnú schôdzku nad závermi, tak ani v tom nie je problém. Len je potrebné sa dohodnúť na začiatku spolupráce.

Ako vypadá analýza návštevnosti

Štruktúra analýzy návštevnosti nie je identická pre všetky internetové stránky. V závislosti na type webu, spôsobu merania aj vašich cieľoch ju vždy prispôsobíme tak, aby poskytla maximum užitočných informácií. Môže sa jednať o:

  • Analýza návštevníkov a hodnotenie ich kvality

Pripravíme základný prehľad o návštevníkoch danej stránky. Dozviete sa, koľko unikátnych návštevníkov na vaše stránky prišlo, počas koľkých návštev, z akých lokalít návštevníci prichádzajú, koľko na webe trávia času a koľko stránok si za návštevu prehliadnu. A to ako v sledovanom období, tak aj v porovnaní s minulosťou. Súčasťou analýzy je aj stanovenie trendov.

  • Hodnotenie zdrojov návštevnosti - kde a ako návštevníci stránky našli

Zistíme, odkiaľ návštevníci na váš web prichádzajú a ako sa správajú. Aké sú najčastejšie weby, ktoré k vám odkazujú a aké informácie sa na nich nachádzajú. Dozviete sa, či majú potenciál a privádzajú kvalitnú návštevnosť, alebo privádzajú nerelevantných prichádzajúcich užívateľov, ktorí takmer okamžite web opúšťajú.
 
Podobne zhodnotíme prístupy z vyhľadávania. Uvidíte, cez ktoré kľúčové slová návštevníci prichádzajú, v akom pomere ide o brandové a nebrandové frázy. V analýze predstavíme najvhodnejšie kľúčové slová, na ktoré je dobré sa ešte viac zamerať.

Je dôležité aj vedieť, na ktoré stránky kľúčové slová návštevníkov vodia. Cieľových stránok pre jedno kľúčové slovo môže byť viac a je dobré poznať tie stránky, ktoré fungujú lepšie, a na tie návštevníkov privádzať.

  • Analýza vstupných stránok z pohľadu kvality

Vstupné stránky sú výlohou vášho webu. Jedná sa o prvú stránku, na ktorú návštevník narazí. Tu sa rozhoduje, či do obchodu vstúpi, alebo bude pokračovať inde.

Hodnotenie vstupných stránok sa prevádza pre menšie skupiny návštevníkov. Vhodným segmentom pre túto analýzu sú tak napríklad návštevníci z vyhľadávačov, pretože sa vďaka algoritmu vyhľadávače môžu dostať na stránku, ktorá je schovaná hlboko v struktúre vášho webu. V skutočnosti môže väčšina návštevníkov vstúpiť na vaše stránky skrz niektorú z podstránok a vôbec nemusia úvodnú stránku navštíviť.

Zameriame sa na otázky ako "Prichádzajúci návštevníci hľadajúci určité slová na správne stránky a pokračujú v splnení stanovených cieľov?" alebo "Zodpovedajú vstupné stránky tomu, čo si návštevník predstavuje, že uvidí?"

  • Analýza najčastejších stránok, kde návštevníci web opúšťajú

Opakom vstupných stránok sú stránky výstupné, teda tie, na ktorých návšteva končí. Návšteva musí vždy (a teda na nejakej stránke) skončiť. Otázkou je, či návštevníci končia na stránkach, kde to nevadí, prípadne je to plánované. Typickou stránkou, kde nevadí, že návšteva končí, je ďakovacia stránka po odoslaní objednávky, prípadne stránka kontaktov.

Nepríjemné však je, ak návštevník skončí na predposlednom kroku objednávkového procesu, prípadne na rozcestníku alebo detailu produktu. Tieto stránky je dobré identifikovať a nájsť dôvody, prečo na nich návštevníci váš web opúšťajú.

  • Meranie návratnosti investícii pomocou štatistík elektronického obchodu

Ak máte na stránkach elektronický obchod, je významným nedostatkom, ak sa dáta o predajoch nemerajú v Google Analytics. Toto meranie sa nastavuje pomocou dodatočných meracích kódov, ktoré sa umiestnia na ďakovaciu stránku po dokončení objednávky. Vďaka týmto kódom je možné analýzu vykonávať voči konkrétnym predajným výsledkom.

Nemuseli by sme sa spoliehať len na hodnotenie správania návštevníkov (či stránky opúšťajú, ako dlho na webe zostanú alebo koľko stránok prehliadnu), ale na hodnotenie návštevnosti by bolo možné použiť výšku obratu či priemernú hodnotu objednávky.

  • Hodnotenie návštevnosti na základe dosiahnutia stanovených cieľov

Okrem sledovania konkrétnych objednávok je tiež vhodné sledovať ďalšie ciele (tzv. konverzie). U e-shopov môže ísť o počet nákupov, množstvo predaného tovaru, najčastejšie predávané kategórie alebo obrat obchodu.

U firemných prezentácií väčšinou nemožno merať konkrétny predaj, ale je možné sledovať počet odoslaných formulárov, zhliadnutí produktových stránok, prihlásenie k odberu aktualít alebo napríklad zavolanie na telefónne číslo uvedené na webe. Splnenie týchto cieľov je možné merať a pomocou miery konverzie jednotlivých cieľov ohodnotiť jednotlivé zdroje návštevnosti.

  • Meranie priechodu objednávkovým procesom

Objednávkový proces je veľmi dôležitou súčasťou každého predajného webu. Väčšinou sa do neho dostávajú návštevníci, ktorým zostáva len odoslať objednávku. Z našich skúseností však vyplýva, že aj v priebehu objednávkového procesu (teda na ceste od košíka k objednaniu) užívatelia odchádzajú. Vďaka meraniu tohto procesu je možné zistiť miesta, na ktoré je potrebné sa zamerať.

Prečo spolupracovať s H1Slovakia?

  • Využívame najkvalitnejšie nástroje na trhu
  • Sme partnerom Google
  • Naše hodnotenia sa odvíjajú od našich výkonov

Súvisiace služby

Obchodná účinnosť webu

Analýza obchodnej účinnosti webu pozerá na webové stránky ako na predajný nástroj a hodnotí ich schopnosť napĺňať obchodné ciele prevádzkovateľa.

A/B testovanie

Rozhodnite sa na základe dát, ktorá varianta webu viac vyhovuje vašej cieľovej skupine a má lepší vplyv na jeho konverznú schopnosť.

Projektový návrh webu

Na základe dlhoročných skúseností vám dokážeme poradiť s celým procesom tvorby nového, prípadne rekonštrukciou súčasného webu.

Feedbackový formulár

Zaujíma vás, čo si o vašom webe, službách alebo produktoch používatelia myslia? K dispozícii je viac možností ako len klasické ankety.

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.