Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Záujem o politické dianie na Slovensku bol oproti minulému roku niekoľkonásobne vyšší

22. marec 2012

Praha, 22. marec 2012 – V porovnaní s minulým rokom poukazujú najnovšie štatistiky agentúry H1.cz na rapídny nárast vyhľadávania slovenských politických strán či ich predstaviteľov v predvolebnom období. Jednoznačne najviac hľadanou politickou stranou prostredníctvom Google.sk bol favorizovaný SMER, ktorý len v januári 2012 hľadalo na internete takmer 20 000 Slovákov. Záujem o samotného lídra strany Róberta Fica však bol takmer nulový. Presne naopak to bolo pri strane OĽaNO, ktorú ľudia vyhľadávali, minimálne oproti jej predstaviteľovi, kontroverznému Igorovi Matovičovi, ktorého vyhľadalo mesačne okolo 1 000 Slovákov a stal sa tak v slovenskom Google najvyhľadávanejším politikom.

Záujem o Róberta Fica, lídra víťaznej strany, nebol skoro žiadny

V porovnaní s jarou minulého roku zaznamenali vyhľadávače v zime 2012 niekoľkonásobne vyšší vzrast záujmu o politické dianie na Slovensku. Najviac záujmu vzbudila strana SMER a strana KDH. Čísla zo slovenského Google jednoznačne potvrdzujú, že záujem ľudí o opozičných sociálnych demokratov (SMER-SD) dal strane značný náskok pred jej politickými súpermi. „Zatiaľ čo v novembri 2011 hľadalo SMER len 6600 Slovákov, v januári 2012 takmer trojnásobok. Naopak, priemerný záujem Slovákov o predstaviteľa strany Róberta Fica činil iba 170 vyhľadávaní za mesiac, a to v atraktívnom predvolebnom období. Vyhľadávanie mena FIco teda tvorilo zhruba 0,7 % z vyhľadávania mena SMER,“ uvádza Tomáš Vyskočil, SEO Director agentúry H1.cz.

Omnoho väčší záujem v tomto období vyvolalo vyhľadávanie Jána Slotu (SNS) či Jána Figeľa (KDH). Zatiaľ čo však stranu KDH vyhľadávalo 2400 Slovákov, o stranu SNS bol záujem minimálny. Oproti tomu sa v najzaujímavejšom postavení ocitla strana OĽaNO. Igor Matovič, ktorý OĽaNO zastupuje, sa stal najvyhľadávanejším kontroverzným politikom. Mesačnej ho v priemere vyhľadalo cca 1000 Slovákov. Najmenší záujem zaznamenali strany SaS, SMK, SSS, 99 % a už zmienené SNS a OĽaNO.

„Z pohľadu vyhľadávania konkurovala kontroverznému Igorovi Matovičovi tiež mediálne známa podnikateľka Nora Mojsejová, ktorá v predvolebnom období vyvolala (skôr vďaka svojej popularita ako znalosti práva) mesačný záujem 880 Slovákov a 2900 ľudí zo sveta,“ popisuje štatistiky Pavel Ungr, senior SEO konzultant.

Celosvetovo sa viac ľudí zaujíma o slovenské politické strany než o ich predstaviteľov, v tomto ohľade jednoznačne vedie strana KDH (18100) a na Slovensku najpopulárnejší SMER (9900).

Kontakt:

Pavlína Louženská,
Marketing Manager
E-mail: pavlina.louzenska@h1.cz
Telefon: +420 272 763 111

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.