Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Megapixel.cz - prípadová štúdia

Na začiatku októbra sme vykonali užívateľské testovanie použiteľnosti elektronického obchodu Megapixel.cz, ktorý patrí jednému z našich významných klientov. S jeho dovolením vám prinášame kompletné výsledky testu zhrnuté v záverečnej správe (PDF, 1 MB). Všimnite si, že niektoré z nájdených chýb už sú na webe Megapixela opravené, na odstránenie ďalších intenzívne pracujeme. Užívateľské testovanie už prináša svoje prvé výsledky!

Aké chyby pomohlo užívateľské testovanie odhaliť

Napriek tomu, že web Megapixel.cz dobre poznáme a na jeho vylepšovaní pracujeme každý deň, odhalil užívateľský test problémy, ktoré by sme bez neho nikdy nenašli. Čo viac - keby sme na vlastné oči nevideli tápajúceho užívateľa na pre nás nepochopiteľných miestach, výskytu niektorých chýb by sme asi len ťažko uverili.

Mimo iného sa pri užívateľskom teste ukázalo, že:

  • Niektorí ľudia si vôbec nemusia uvedomiť, že každý produkt má svoju vlastnú stránku s detailným popisom. Jeden z testerov vložil produkt do košíka už na stránke galérie (t.j. stránka s výpisom produktov z určitej kategórie - napr. výpis všetkých digitálnych fotoaparátov Canon) a na detailnú stránku produktu sa tak vôbec nedostal.
  • Ľudia prehliadajú aj zdanlivo dobre viditeľné prvky. V prípade webu Megapixel išlo napríklad o ovládací prvok slúžiaci k výberu spôsobu radenia produktov na stránke. Ten sme pritom považovali za dobre umiestnený aj viditeľný a jeho úpravu alebo premiestnenie by sme sami nikdy nenavrhli.
  • Obsah na stránke musí byť vizuálne zviazaný. V opačnom prípade hrozí, že užívatelia úplne prehliadnu, že má stránka ešte nejaké pokračovanie. Na webe Megapixel sa to prihodilo na stránke s detailným popisom produktu. Jeden z testerov si tu vôbec nevšimol vizuálne oddelené tabuľky s parametrami produktu a považoval ju za nesúvisiaci obsah.

Okrem vyššie uvedených nedostatkov sme objavili množstvo ďalších väčších i menších chýb. Ukázalo sa, že cez stromy niekedy nie je vidieť les, a preto je potrebné na webe určiť skutočne dôležité prvky a priradiť im patričnú vizuálne prioritu. Užívatelia nás tiež presvedčili, že majú radi kompletné informácie a dokážu ich oceniť.

Konkrétne príklady chýb a návody k ich odstráneniu si prečítate v záverečnej správe (PDF, 1 MB). Niektoré z nich iste pôjdu aplikovať i na váš web.

K čomu užívateľské testovanie použiteľnosti slúži

Ako vás asi napadne - užívateľské testovanie slúži predovšetkým na odhalenie chýb testovaného webu z hľadiska použiteľnosti. Stačí urobiť dobre pripravený test s niekoľkými testery a odhalíte viac ako 80% všetkých problémov. To ale nie je všetko. Pri užívateľskom teste tiež spoznáte špecifické spôsoby práce ľudí s vaším webom, ich potreby a tiež návyky, ktoré sa priamo nemusia dotýkať vašich stránok, napriek tomu vám však môžu pomôcť pri ich vylepšovanie.

Dôležité odkazy

Máte nejaké dotazy?

Zaujala vás tematika užívateľského testovania? Máte nejaké doplňujúce otázky k výsledkom užívateľského testovania webu megapixel.cz? Chceli by ste užívateľské testovanie vyskúšať aj pre váš web? Neváhajte a napíšte nám.

Megapixel.cz

V portfoliu služeb, zahrnutých do skupiny Užívateľské testovanie jsou v tuto chvíli 0


Prípadové štúdie z ďalších oblastí

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.