Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Sponzorované odkazy

Sponzorované odkazy sú jednou z foriem textové reklamy na internete.

Sú tvorené odkazom na webovú stránku, opatreným spravidla popisom, niekedy môžu byť doplnené aj malým obrázkom, napríklad logom. Kliknutím na odkaz sa užívateľ dostane zvyčajne na webovú prezentáciu zadávateľa reklamy. Aby bolo zrejmé, že ide o platenú reklamu, bývajú sponzorované odkazy označené a nachádzajú sa v osobitnej časti webovej stránky.

Kde sponzorované odkazy nájdeme?

Umiestnenie sponzorovaných odkazov na webové stránky je spravidla sprostredkované reklamnými systémami. V súčasnej dobe na sponzorované odkazy narazíme väčšinou na stránkach vyhľadávačov (Zoznam, Google) alebo na lokalitách, ktoré ich reklamné systémy využívajú (napr. AdSense vyhľadávače Google). Okrem vyhľadávačov u nás sponzorované odkazy distribuujú napríklad tiež Billboard alebo Etarget.

Pretože sú sponzorované odkazy prevažne textové, možno v nich obsiahnuté informácie ľahko spracovávať. To umožňuje, aby sa sponzorované odkazy zobrazovali na princípe tzv. kľúčových slov, buď v závislosti od kontextu konkrétnej webovej stránky alebo na základe dotazu, zadaného do vyhľadávača. Napríklad sponzorované odkazy obchodov s oblečením sa tak najskôr budú zobrazovať na webovej stránke zameranej na módu, pretože sa predpokladá, že návštevníkov tejto stránky zaujmú. Prednosťou sponzorovaných odkazov je teda presné zacielenie na určitú skupinu.

Platobné modely

Najčastejšou formou spoplatnenia sponzorovaných odkazov sú tzv PPC systémy (Pay Per Click), využívané predovšetkým vo vyhľadávačoch (AdWords alebo Etarget). Tieto systémy sú výhodné pre zadávateľa reklamy, ktorí neplatia za zobrazenie, ale iba za kliknutie na odkaz. Okrem toho sa dnes textové formy reklamy tešia väčšej dôvere ako napríklad bannery, ktoré majú používatelia tendenciu prehliadať. Ďalšou výhodou sponzorovaných odkazov je možnosť rýchleho spustenia reklamnej kampane a jej okamžitý účinok.

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.