Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Testovanie štruktúry webu – Card Sorting

Pripravujete novú štruktúru webu a nie ste si istí ako vytvorené stránky na webe usporiadať a pomenovať? S vyhovujúcom návrhom sa nemusíte trápiť sami.

  • Nechajte si architektúru webu navrhnúť priamo od vašich užívateľov.
  • Zlepšite usporiadanie informácií na webe.

Zaujala vás táto ponuka?

Objednajte si naše služby

alebo zavolajte na
0911 923 303

Card Sorting je technika, v ktorej vybraná skupina vytvára štruktúru a pomenovanie jednotlivých kategórií webu.

Úpravami informačnej architektúry na základe údajov získaných z Card sorting je možné zlepšiť orientáciu používateľov v štruktúre webu, čo má pozitívny vplyv na použiteľnosť.

Testovanie prebieha triedením sériou kariet. Každá karta je pomenovaná príslušným obsahom. Užívatelia majú za úlohu tieto karty logicky roztriediť do skupín.

Typy testovania:

V rámci Card sorting testujeme dvoma rôznymi prístupmi:

  • Otvorená metóda

Účastníkom sú dané k dispozícii kartičky s obsahom webu bez vopred stanovených skupín. Užívatelia tieto karty triedi do skupín, tak ako to považujú za vhodné a ich úlohou je tiež pomenovať každú vytvorenú skupinu.

  • Uzavretá metóda

Účastníci majú podobne ako u otvorenej metódy k dispozícii sériu kariet. Oproti otvorenej metódy účastníci triedi kartičky do vopred vytvorených skupín.

Pre koho je vhodné

Testovanie pomocou Card sorting je vhodné pre weby, kde sa ťažko vytvára štruktúra webu, najmä sa jedná o rozsiahle weby či weby so špecifickým témou, kde sa ťažko pomenúvajú a triedi jednotlivé kategórie. Metóda sa typicky hodí pre:

  • Internetové obchody.
  • Katalógy (firemné, webové, atp.)

Priebeh spracovania

1. Stanovenie si cieľovej skupiny

Pred Regrutácia je nutné stanoviť si cieľovú skupinu užívateľov webu. Nie je možné vybrať si napríklad kolegami s agentúry, či interných zamestnancov, pretože by výsledky testovania mohli byť skreslené.

2. Príprava užívateľských úloh a testovanie + regrutácia testerov

3. Realizácia testovania

Testovanie sa podľa potreby vykonávame online aj osobne. Pred samotným výskumom sú testeri vždy detailne oboznámení s princípom testovania.

4. Vyhodnotenie získaných údajov a príprava informačnej architektúry

Po ukončení testovania, dochádza k vyhodnotenie údajov, obvykle vyhodnocujú nasledovné parametre:

  • Početnosť pomenovanie kategórie - Počet respondentov, ktorí pomenujú danú kategóriu rovnakým spôsobom.
  • Miera zhody - percentuálne vyjadrenie zhody zaradenie stránky v rámci jednej kategórie.

Na základe získaných údajov je zostavená vhodná informačná architektúra.

Prečo spolupracovať s H1Slovakia?

  • Využívame najkvalitnejšie nástroje na trhu
  • Sme partnerom Google
  • Naše hodnotenia sa odvíjajú od našich výkonov

Súvisiace služby

Obchodná účinnosť webu

Analýza obchodnej účinnosti webu pozerá na webové stránky ako na predajný nástroj a hodnotí ich schopnosť napĺňať obchodné ciele prevádzkovateľa.

A/B testovanie

Rozhodnite sa na základe dát, ktorá varianta webu viac vyhovuje vašej cieľovej skupine a má lepší vplyv na jeho konverznú schopnosť.

Feedbackový formulár

Zaujíma vás, čo si o vašom webe, službách alebo produktoch používatelia myslia? K dispozícii je viac možností ako len klasické ankety.

Testovanie použiteľnosti

Dobrá použiteľnosť webových stránok je podmienkou ich úspešnosti. Vaše stránky otestujeme najmodernejšími metódami a odporučíme vám, ako ich zlepšiť.

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.