Prejsť k obsahu  Prejsť k hlavnému menu
Jednotka v internetovom poradenstve
a výkonnostnom marketingu

Merací kód pre Google Analytics od H1Slovakia

  • Aktuálna verzia: 5.00
  • Dátum vydania: 8. október 2010

Na stiahnutie

Asynchrónny merací kód pre Google Analytics od H1.cz

Popis správania

Oproti štandardnému asynchrónnemu meraciemu kódu od Googlu sú pridané nasledujúce užitočné vlastnosti:

  • Rozpoznáva veľa českých, slovenských i ďalších fulltextových vyhľadávačov.
  • Rozpoznává všetky dôležité české tovarové vyhľadávače.
  • Vie sledovať návštevy na rôznych subdoménach bez nutnosti ďalšieho nastavovania.
  • Trackovacie utm_ parametre rozlišuje nielen za otáznikom, ale aj za mriežkou.

Inštalácia

  1. Stiahnite si náš balíček, ktorý obsahuje všetko potrebné.
  2. Na svoj web umiestnite súbor analytics.js. Súbor potom musí byť verejne prístupný z internetu pod nejakou URL, napríklad ako www.example.com/analytics.js.
  3. Vezmite merací kód zo súboru kod.txt a urobte v ňom nasledujúce zmeny:
        • upravte cestu k súboru analytics.js, pokiaľ ste ho v predchádzajúcom bode uložili inde než do rootu webu,
        • hodnotu UA-123456-1 nahraďte číslom vášho profilu v Google Analytics,
        • hodnotu .example.com nahraďte názvom vašej domény. Nezabudnite na bodku na začiatku.
  4. Takto upravený merací kód umiestnite do HTML kódu úplne každej stránky svojho webu. Ideálnym miestom pre vloženie meracieho kódu do stránok je HTML hlavička tesne pred ukončovacím tagom.
  5. Zvyšné súbory z balíčku oceníte, pokiaľ na svojom webe používate E-Commerce meranie alebo presmerovanie utm_ parametrov z otázniku na mriežku. Ak neviete, o čom je reč, tak tieto zvyšné súbory nepotrebujete.

API

Všetka funkcionalita je uložená v súbore analytics.js. Ten zaisťuje automatické stiahnutie základného meracieho kódu. Hlavne ale definuje objekt _ga, v ktorom sú k dispozícii nasledujúce metódy:


_ga._create ( id [, domain [, label ]])

 

Metóda vytvorí nové meranie pre zadané ID profilu.

Druhý nepovinný parameter domain nastavuje doménu, ktorá by mala byť zadávaná ako .example.com spolu s úvodnou bodkou. Ak nie je doména zadefinovaná, použije sa východisková hodnota auto.

Tretí nepovinný parameter sa použije iba v prípade súčasného merania do viacerých Analytics profilov naraz, aby sme ich mohli od seba neskôr odlíšiť. Použitie viď ďalej v príkladoch. Pokiaľ meriate len do jedného Analytics profilu, nemusíte ho vôbec zadávať.

Pri vytvorenom meraní sa automaticky vykonajú všetky dodatočné nastavenia, viď vyššie.

Príklady

Základné použitie

<!-- Customized Google Analytics tracking code by H1.cz --><br />
<script type="text/javascript" src="/analytics.js"></script>
<br />
<script type="text/javascript">// <![CDATA[
<br />_ga.create('UA-123456-1', '.example.com');<br /><br />_gaq.push(['_trackPageview']);<br />
// ]]></script>

Vlastné nastavenie

<script type="text/javascript" src="/analytics.js"></script>
<br />
<script type="text/javascript">// <![CDATA[
<br />_ga.create('UA-123456-1', '.example.com');<br /><br />_gaq.push(['_setAllowLinker', true]);<br /><br />_gaq.push(['_trackPageview']);<br />
// ]]></script>

Meranie do viacerých profilov či účtov

<!-- Customized Google Analytics tracking code by H1.cz --><br />
<script type="text/javascript" src="/analytics.js"></script>
<br />
<script type="text/javascript">// <![CDATA[
<br />_ga.create('UA-123456-1', '.example.com', 'first');<br /><br />_gaq.push(['first._trackPageview']);<br /><br />_ga.create('UA-999888-7', '.example.com', 'second');<br /><br />_gaq.push(['second._trackPageview']);<br />
// ]]></script>

Changelog

08.10.2010 – verzia 5.00

Celý merací kód od základu prepísaný.
Pridaná podpora asynchrónneho merania.
Pridaných niekoľko fulltextových a tovarových vyhľadávačov.
Podpora sledovania úplne prvého zdroja návštev vyčlenená do samostatného modulu.
Dátová veľkosť meracieho kódu zmenšená na polovicu.

18.05.2010 – verzia 4.06

Pridaná rozšírená podpora sledovania úplne prvého zdroja návštev a zdrojov opakovaných návštev.
Skrátená definícia vyhľadávačov.
Pridané slovenské tovarové vyhľadávače.
Zrušená podpora pre metódu _ga._trackPageview

14.01.2010 – verzia 4.05

Pridané jednoduché sledovanie úplne prvého zdroja návštev.
Pridané Webhledani.cz a niektoré vertikálne vyhľadávače.

01.12.2009 – verzia 4.04

Pridané rozpoznanie searchatlas.centrum.cz.

16.11.2009 – verzia 4.03

Pridané rozpoznanie atlas.centrum.cz.
Pridané rozpoznanie výsledkov Google site search.
Pridaných niekoľko doteraz nesledovaných svetových vyhľadávačov.

04.06.2009 – verzia 4.02

Pridaný vyhľadávač Bing.com.
Pridaných niekoľko menších českých tovarových vyhľadávačov.
Spresnené a zjednotené definície väčšiny svetových vyhľadávačov.

14.04.2009 – verzia 4.01

Zrušené prednastavenie _setAllowHash(false), použije sa teda implicitná hodnota true.

14.11.2008 – verzia 4.00

Dokončená a zverejnená prvá finálna podoba meracieho kódu.

Licencia

Merací kód pre Google Analytics od H1.cz môžete na svojom webe používať zadarmo a bez obmedzenia. Jedinou podmienkou je, že ako v súbore analytics.js, tak na začiatku samotného meracieho skriptu vkladaného do HTML zdrojového kódu jednotlivých stránok, zachováte nepozmenenú úvodnú informáciu o autorovi, copyrighte a verzii. H1Slovakia nezodpovedá za akékoľvek škody spôsobené prípadnými chybami či inou nefunkčnosťou meracieho kódu.

Certifikáty a členstvo v odborných asociáciách

16 našich konzultantov má medzinárodný certifikát Google Analytics Individual qualification a 23 našich PPC špecialistov získalo certifikát Google AdWords!

Google Partner   

Všetky certifikáty

Poznajte príbeh H1Slovakia

H1Slovakia je sesterská spoločnosť jedničky na českom trhu, agentúry H1.cz. Túto pozíciu mienime upevniť v rámci celoeurópskeho trhu. 

2007
Vzniká H1.cz
2008
Zakladáme firemný Facebook a Twitter
2009
Lupa vyhlasuje náš Twitter ako najprofesionálnejší profil v ČR
2010
Spravujeme najväčšie útraty na trhu PPC reklamy
2011
Spojenie firiem Ataxo a H1.cz
2012
Vznik H1Slovakia

Prihláste sa k odberu spravodaja H1Slovakia

Odborné články a pozvánky na konferencie alebo školenia, nové informácie o ľuďoch a nových projektoch. Po prihlásení darček zdarma: Kniha 10 × 10 chýb v internetovom marketingu

Prihlásením odberu súhlasím so spracovaním os. údajov podľa zákona

Zavrieť



Zavrieť

Chcete si přečítať skvelý článok? Ísť na konferenciu, kde prednášajú (há)jednotky? A byť v centre diania?

Registrujte se a sledujte aktuality ze sveta online a výkonnostného marketingu.